מה הקשר בין קנביס לגינקומסטיה (התפתחות שדיים גבריים)?

גינקומסטיה, או עודף רקמת שד גברית, היא בעיה שפוגעת בעד 70 אחוז מהגברים ולעיתים קרובות גורמת למבוכה. מחקרים עדכניים הצביעו על קשר בין עישון קנביס להתפתחות שדיים גבריים. ואכן, קנביס הוא כעת הגורם המוביל לשדיים גבריים בקרב גברים בגילאי 18 עד 35.

מהי גניקומסטיה?

בניגוד לדעה הרווחת, גינקומסטיה אינה תוצאה של גבר המפתח יותר שומן בשד.             גודל החזה אצל גברים ונשים נקבע לפי רמות ההורמונים. שינויים ברמות ההורמונים יכולים לגרום לשינויים בגודל השד, והם נגרמים על ידי דברים רבים.

כל אדם / בת אדם נולדים עם שילוב של הורמונים זכריים, כמו טסטוסטרון, והורמונים נשיים, כמו אסטרוגן. טסטוסטרון שולט בתפקודי הגוף, כגון צמיחת שרירים, שיער גוף וחשק מיני. אסטרוגן מווסת את מחזורי הווסת של נשים ועוזר להכתיב את גודל החזה.

גינקומסטיה, אם כן, מתפתחת כאשר קיים חוסר איזון בהורמונים של גבר. כאשר רמות הטסטוסטרון של גבר יורדות, או רמות האסטרוגן שלו עולות, רמות גבוהות יותר של אסטרוגן בגופו יכול להוביל להתפתחות רקמת השד.

גורמים לגניקומסטיה

ישנם גורמים אפשריים רבים לחוסר האיזון ההורמונלי הגורם לגינקומסטיה. מתרחש לעתים קרובות באופן טבעי באחד משלושה שלבים בחיים:

  • תינוקות: יותר מ-50% מהזכרים נולדים עם גינקומסטיה. זה בדרך כלל חולף תוך שלושה שבועות מהלידה.
  • גיל ההתבגרות: זוהי תקופה של שינויים הורמונליים עזים אצל גברים ונשים. גברים יכולים לפתח גניקומסטיה בגיל ההתבגרות, אך כמו בגניקומסטיה של תינוקות, רוב המקרים חולפים ללא טיפול.
  • גיל מבוגר: ייצור הטסטוסטרון פוחת באופן טבעי ככל שהגברים מתבגרים. בשל כך, לפחות רבע מהגברים בין הגילאים 50 עד 69 מפתחים גינקומסטיה.

הקשר בין גניקומסטיה לקנביס

למרות שההיקף המלא של הקשר בין עישון קנביס לגינקומסטיה עדיין לא ידוע, ישנם מחקרים שמצביעים כי קיים קשר. אנחנו יודעים ש THC הוא המרכיב הפסיכואקטיבי של הקנביס, מה שנותן למשתמשים בקנביס את ההרגשה של "להיות בהיי", אך ה THC גם מקיים אינטראקציה עם הגוף בדרכים אחרות, כמו הפרעה לתפקודים רבים של האדרנלין והמערכת ההורמונלית.

אחד מהפרעות הללו הוא שחרור GnRH, שהוא הורמון האחראי לשחרור הורמונים אחרים. שחרור GnRH הוא הזרז של ציר ההיפותלמוס-היפופיזה-גונדאלי, או HPG. אצל גברים, ציר ה-HPG אחראי על ייצור הטסטוסטרון. מכיוון שקנביס חוסם את שחרור GnRH, הוא מעכב כל היבט של ציר ה-HPG, כולל ייצור טסטוסטרון.

אם גופו של גבר מייצר פחות טסטוסטרון, רמות ההורמונים הזכריים והנקביים שלו לא מאוזנות ותרחיש זה זה יכול להוביל להתפתחות של שדיים.

גברים יקרים, אם אתה מרגישים שהכתבה הזאת מדברת אליכם ,  גשו לרופא לבדיקה ובמקביל עשו הפסקה עם ה THC ותראו האם יש שינוי במצבכם. 

 

לשתף בפייסבוק
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

פודקאסטים אחרונים על חיים עם כאב כרוני, קנביס, ונשימה

מיסוויד מארחות את נטע קובלסקי

פרויקט משותף של מיסוויד ושלי – קנביס ונשים. בשיחות מלב אל לב, עם נשים בשלל גילאים, אנחנו נכנסות לעומק עולמן ומדברות על התהליך האישי שלהן

להמשך »

מאמרים אחרונים בבלוג על חיים עם כאב כרוני, קנביס ונשימה

ביקורות אחרונות על זני קנביס רפואי

STABLE K.K

שם הזן – STABLE K.Kמגדל + אריזה – בטר + פנקסיהקטגוריה – T15  C3על השקית – T16  C0.1מספר אצווה – 19020FL04נמכר כ – אינדיקה צריכה

להמשך »

גורילה גלו gorilla glue

שם הזן – גורילה גלו gorilla glueקטגוריה – T20 C4נמכר כ – אינדיקה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – לימונית עדינהריח – חמצמצה/עדינהנראות – פרחים –

להמשך »

מטיס METIS

שם הזן – מטיס METISקטגוריה – T20 C4נמכר כ – סאטיבה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – פירותיריח – פירותי חזקנראות – פרחים יפים – גדוליםדחיסות

להמשך »
דילוג לתוכן