שיטת ABC: מודעות ונשימה בטיפול עם קנביס

אנחנו חיות וחיים בחברה בה מקובל להניח ששימוש בתרופה מסוימת תביא לריפוי מרגע שניטול אותה, אך זוהי מחשבה שגויה – יותר ויותר מחקרים מצביעים על התרומה המשמעותית של המטופלים לטיפול ולריפוי העצמי שלהם. תובנות אישיות ותובנות מהקליניקה חיזקו בי את ההבנה הזו, שהביאה אותי ליצירת שיטת טיפול למודעות Awareness ונשימה Breathing בטיפול עם קנביס Cannabis, או בקיצור ABC.

בגיל 27, לאחר 14 שנים של כאבים בלתי פוסקים, אובחנתי בפיברומיאלגיה, פריצת דיסק צווארית ובפולינוירופתיה – פגיעות עצביות. כעס, עלבון, השפלה, ייאוש, פחד, חוסר אמונה וזעם היו חלק מהיומיום שלי. ניסיתי טיפולים רפואיים ותרופות ומה לא, וכל פעם אותו הסיפור חזר. הדבר היחיד שעזר לי הוא הקנביס – כשצרכתי אותו הכאב עבר אך ברגע שהשפעת הקנביס ירדה, הכאב חזר.

בשלב מסוים החלטתי שדי –  סבלתי מספיק, עכשיו הזמן לחיות, עכשיו הוא הזמן לבחור בחיים. מאז התחלתי לעסוק במחקר עצמי –  גיליתי שכדי להפיק את המקסימום מהרישיון לקנביס רפואי והטיפול בעזרתו צריך לדעת איך לצרוך אותו בצורה מושכלת ויעילה. גיליתי איזה ריכוזים של קנביס רפואי מתאימים לי, כמה שאיפות נכון לי לצרוך, איפה ומתי. גיליתי שכאב כרוני הוא לא רק פיזי, הוא גם רגשי והבנתי שעד שלא נטפל במקור הכאב הרגשי הכאב הפיזי יישאר אתנו ונוכל לשים עליו רק פלסטר שיקל לזמן מוגבל (תוכלו לשמוע אותי מדברת על עוד תובנות מכאב בהרצאה שצרפתי מתחת). ובעצם מעל כל אלה הבנתי שנטילת קנביס רפואי דורשת אותנו לשינוי תפיסה – הקנביס הוא תומך, מסייע, מקל, מאפשר, אך בסופו של דבר הרפואה השלמה מגיעה מתוכנו. הטיפול בקנביס דוחף אותנו לטיפול כולל בעצמנו, ברפואת הגוף והנפש שלנו, דפוסי ההתנהגות והמחשבה, הקבלה והאהבה. מרגע שנבין את זה ונטה את הטיפול שלנו לרבדים העמוקים יותר של הבנת הכאב והמחלה – נוכל להרחיב באופן משמעותי ומשנה חיים את הדרך לרפואה.

התובנות האלה הביאו אותי לעסוק בייעוץ והדרכת מטופלי קנביס. במסע פגשתי ועודני פוגשת המון כאב, סבל, ייאוש ותסכול של מתמודדים ומתמודדות עם מחלות שונות והבנתי מהרגע הראשון שאת כל הידע שאני צוברת אני חייבת להעביר הלאה ולהנגיש את דרכי ההתמודדות הרגשיות והפיזיות עם מחלות מגוונות.

הידע שלי משיטות טיפול אלטרנטיביות מגוונות כמו תטא הילינג, מיינדפולנס, NLP, rebirthing הביאו אותי לפתח פרוטוקול טיפול שעוסק במודעות Awareness ונשימה breathing בטיפול עם קנביס Cannabis, או בקיצור ABC. זו השיטה הראשונה בארץ  בטיפול עם קנביס שמתייחסת לאדם כמכלול והופכת את הקנביס כתומך ההוליסטי, מתוך היכרות קרובה עם האיכויות המרפאות של המדיסין  הנפלאה הזאת.

שלושת הרכיבים של ABC יחד, תומכים את השינוי הטרנפורמטיבי בהבנה של הכאב ורפואתו:

  • המודעות – בהמשך השנים הבנתי כמה זה חשוב להיות מודעת למחשבות, לסיפור שאני מספרת לעצמי, לאמונות המגבילות, ולהבין איך כל אלה משפיעים על המצב הרגשי. למדתי על הכאב שהוא מאוד מחובר לרגש, שלכל כאב פיזי יש ביטוי רגשי הנמצא בתוכנו. מרגע שנסכים לפגוש את הכאב ולהיות במגע עם המרחב הרגשי , נוכל להתחיל לראות שינוי באופן בו הכאב בא לידי ביטוי. בעזרת התמודדות עם אמונות מגבילות והגברת הקבלה של הקשיים המופיעים,  נוכל להגיע להקלה משמעותית מאוד בכאבים (פיזי ו/או רגשי) עד ריפוי. 
  • הנשימה (rebirthing) – נשימה היא הקשר המיידי שלנו עם העולם – אנחנו שואפים ושואפות את אוויר העולם מדי כמה רגעים לתוכנו. האוויר מזין את הגוף שלנו ותומך את כלל הקיום ומערכות הגוף שלנו. פיתוח מודעות לנשימה בשיטת rebirthing מאפשר להעלות תכנים רגשיים ולעבד אותם בצורה חדשה המתאימה למי שאנחנו רוצות ורוצים להיות. הנשימה יכולה לתמוך אותנו, להיות לנו לעוגן חזק ויציב, ביומיום וכשאנחנו חוות וחווים כאב פיזי ורגשי. 
  • הקנביס – הקנביס הוא כלי נהדר להקלה על כאבים וטראומות, בשימוש במסגרת טיפול ABC אנחנו משתמשים בו ככלי עוצמתי שמסתנכרן באופן סינרגי עם הנשימה, ויחד איתה ניתן להגיע לתוצאות מרפאות 

מהו טיפול ABC?

טיפול ABC שם את הזרקור על המפגש על הגוף והתודעה עם החומר. הכוונה לפיתוח וחיזוק הרפואה בגופנו, בשילוב הכלים התומכים שנלמד בטיפול, יכולה להביא לטיפול עוצמתי וחשוף, לשחרור מטראומות וכאבים, למפגש עם תובנות בגוף ובתודעה. מלבד לימוד רחב ומקיף אודות הקנביס והדרכה לשימוש נכון ומושכל בו, נעסוק בטיפול במפגש עם הנשימה ובכלים רפלקטיביים שמאפשרים מפגש עמוק יותר עם הכאב. 

כשיצאתי למסע כל מה שרציתי זה להרגיש כמה שעות ללא כאב, לא חשבתי שהמסע שלי יוביל אותי למקום שאני נמצאת בו היום. היום הכאב לא מנהל את חיי, אני חיה חיים מלאים ומאושרים, עובדת ומאושרת. היום אני מנהלת את עצמי ולא הכאב מנהל אותי.



גם את.ה רוצה להעצים את הטיפול בקנביס באמצעות מודעות ונשימה? אני פותחת בפברואר שתי קבוצות ללימוד והעמקה - כל הפרטים כאן למטה

טיפול קבוצתי בשיטת ABC בליווי מחקרי

לראשונה בארץ - סדנת ABC לטיפול באמצעות מודעות Awareness, נשימה Breathing ושימוש נכון ומושכל עם קנביס Cannabis. בסדנה הטיפולית נעסוק בהקניית כלים המסייעים בשחרור מטראומות וכאבים. הסדנה קבוצתית ותערך בהרצליה.

סדנת מעשית ומפגשי תרגול בשיטת ABC

סדנה בזום בת חמישה מפגשים, שנועדה למי שרוצים לתמוך את הטיפול ולמקסם את תועלת הקנביס באופן עצמאי. בסדנה נרכוש כלים פרקטיים מתחום הנשימה המעגלית ונרחיב את הידע שלנו אודות הקנביס וההשפעה שלו עלינו.

לשתף בפייסבוק
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

פודקאסטים אחרונים על חיים עם כאב כרוני, קנביס, ונשימה

מיסוויד מארחות את נטע קובלסקי

פרויקט משותף של מיסוויד ושלי – קנביס ונשים. בשיחות מלב אל לב, עם נשים בשלל גילאים, אנחנו נכנסות לעומק עולמן ומדברות על התהליך האישי שלהן

להמשך »

מאמרים אחרונים בבלוג על חיים עם כאב כרוני, קנביס ונשימה

ביקורות אחרונות על זני קנביס רפואי

STABLE K.K

שם הזן – STABLE K.Kמגדל + אריזה – בטר + פנקסיהקטגוריה – T15  C3על השקית – T16  C0.1מספר אצווה – 19020FL04נמכר כ – אינדיקה צריכה

להמשך »

גורילה גלו gorilla glue

שם הזן – גורילה גלו gorilla glueקטגוריה – T20 C4נמכר כ – אינדיקה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – לימונית עדינהריח – חמצמצה/עדינהנראות – פרחים –

להמשך »

מטיס METIS

שם הזן – מטיס METISקטגוריה – T20 C4נמכר כ – סאטיבה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – פירותיריח – פירותי חזקנראות – פרחים יפים – גדוליםדחיסות

להמשך »
דילוג לתוכן