מאנצ'יז מה זה ומה עושים עם זה ??

מאנצ'יז (באנגלית MUNCHIES OR MUNCHIZ) היא תופעה של הרגשת רעב קיצונית המורגשת זמן מה לאחר צריכת הקנביס, לא משנה באיזו דרך צרכתם את הקנביס שלכם: עישון – אידוי – שמן – בליעה.

התחושה בעת המאנצ'יז היא שלא משנה כמה אנחנו אוכלים, אין תחושה של שובע, אנחנו כמו בור ללא תחתית, אוכלים ואוכלים עד שהבטן שלנו "מתפוצצת".

אוקיי, אז הבנו מה המשמעות של המילה, עכשיו בואו נבין קצת יותר איך ומה קורה אצלנו בגוף שאנחנו מרגישים את תחושת המאנצ'יז

בגוף האדם ישנה מערכת האנדוקנאבינואידית, אחד מתפקידיה הוא ליצור בקרה הורמונלית ולווסת תהליכים חיוניים בגופנו וזאת באמצעות קולטנים רבים הפזורים ברחבי גוף האדם הקולטים את הקנבינואידים שנספגים דרך מערכת הנשימה \ מחזור הדם \ מערכת העיכול.  

מחקרים הראו על כך של – THCV, THC ו  CBD (קנבינואידים) ישנו קשר ישיר להשפעה על תחושת הרעב.

מחקרים מראים שמאנצי'ז קורה כאשר הקנבינואידים נקשרים לקולטנים של המערכת האנדוקנבינואידית הממוקמים במוח בחלק שאחראי על התאבון שלנו, ישנן אף עדויות לכך שהם מגרים את ההורמון גרלין שאחראי על תחושת הרעב שלנו.

ההתקשרות של קנבינואידים אלו עם הקולטנים לא משפיע רק על תחושת הרעב, אלא גם על הריח והטעם שאנחנו חווים מהאוכל, כלומר, הריח של האוכל מריח לנו טוב יותר והטעם של האוכל טעים הרבה יותר.

חוקרים גילו שכאשר אוכלים \ בולעים את הקנביס לאחר ארוחה טובה, תחושת המאנצ'יז תהיה פחותה וכמעט ולא מורגשת.

ישנם סוגים שונים של רעב, כגון רעב בהריון, רעב בזמן מחזור שנגרמים ע"י הורמונים.

רעב שנשים מרגישות בעת המחזור או לעיתים קרובות בשבוע הקודם לתחילת הווסת החודשית קורה בגלל רמות גבוהות של הורמון בשם פרוגסטרון.

רמות גבוהות של הורמון זה גורמות לתחושת רעב אצל נשים בהריון אך סיבה נוספת לרעב היא הצורך הגובר לקלוריות המספקות שומן התומך בגדילת העובר.

הרעב שנוצר בעת צריכת קנביס נגרם ע"י גורמים חיצוניים – קנבינואידים, שמתקשרים עם קולטנים במוח, משפיעים על נוירונים ומשנים את רמות השובע בעת אכילה.

בעיקרון – כל שלוש תשוקות המזון הללו מתרחשות מסיבות פיזיולוגיות שונות.

מאנצ'יז בעיה או ברכה?

ישנם מצבים רפואיים רבים שהמאנצי'ז הוא ברכה גדולה עבור המתמודדים איתם.

בוודאי שמעתם או ראיתם במו עינכם על מתמודד עם סרטן שלא אוכל עקב בחילות ותופעות לוואי נוספות של ההקרנות ו/או הכימותרפיה ועל כך שצריכת קנביס מעוררת בו רעב בצורה דיי מיידית, דקות לאחר צריכת הקנביס.

על מתמודדת עם קוליטיס שלא אכלה ימים ורק קנביס עוזר לה לעכל את האוכל בצורה טובה וללא תופעות לוואי.

על מתמודד עם פיברומיאלגיה שאין לו חשק לאכול בעקבות כל הכאב שהוא מרגיש והקנביס שמרגיע ומאפשר לאותו אדם לאכול ואף להנות מהאוכל, מהטעם והריח שלו.

כך שמנאצ'יז במצבים רפואיים מסוימיים יכול מאוד לעוזר ולהיות לברכה גדולה.

לעומת זאת ישנם הרבה מטופלים בקנביס שמתמודדים עם מצבים רפואיים אך המאנצ'יז לא ברכה עבורם, וגם המון צרכנים לא רפואיים, מה איתם?

חשוב שנבחר את המאנצ'יז שלנו בחוכמה, כמו שאנחנו בוחרים את הלבוש שלנו, את הרכב שלנו, את הדלק שאנחנו שמים בו וכו' וכו' (בטח הבנתם את הקטע)

האוכל שאנחנו אוכלים הוא הדלק של הגוף שלנו וחשוב שנתדלק את הגוף שלנו בדלק איכותי וטוב.

מאנצ'יז יכול להיות במבה, במבה נוגט, תפוצ'יפס, אוריאו, ערגליות, עוגיות מרבה – שוקולד צ'יפס 37% שוקולד!, נוטלה, השחר, ביסלי בצל, ביסלי גריל, גלידה מגנום, פנקייקים, קצפת, הבנתם את הקטע נכון?

ומאנצ'יז יכול להיות אננס, מנגו, תותים, מלפפון, עגבניה, אבטיח, מלון, אוכמניות, מוזלי, גרנולה (תשתדלו ללא סוכר), תפוז, קלמנטינה, אבוקדו, אגוזי מלך, פקאנים (ללא סוכר) , חמוציות, שקדים, קשיו, פטל ונראה לי שהבנתם את הקטע 😊

אם נסכם בכמה מילים הבחירה היא בידנו.

אנחנו מחליטים מה אנחנו מכניסים לפה, גם עם הסיבה לרעב היא לגמרי פיזיולוגיות.

וכן, אני יודעת, זה מבאס כל הזמן לחתוך ירקות או פירות בזמן שאני במאנצ', אני רוצה את המתוק או המלוח כן ועכשיו.

תחתכו לעצמכם במהלך היום ירקות ופירות ושימו לכם אותם בקערה במקרר, תקפיאו פירות (אפשר גם לקנות פירות קפואים חתוכים)  ותכינו לעצמכם שייק נהדר וקר כמאנצ', תשדלו לקנות כמה שיותר "ממתקים" בריאים הביתה, תמרים, צימוקים, גרנולה ועוד.

תהפכו את המאנצ' שלכם למאנצ' בריא, זה אפשרי 😊

המון אור ואהבה

שלכם

נטע

קנביס – מודעות – נשימה

לשתף בפייסבוק
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

פודקאסטים אחרונים על חיים עם כאב כרוני, קנביס, ונשימה

מיסוויד מארחות את נטע קובלסקי

פרויקט משותף של מיסוויד ושלי – קנביס ונשים. בשיחות מלב אל לב, עם נשים בשלל גילאים, אנחנו נכנסות לעומק עולמן ומדברות על התהליך האישי שלהן

להמשך »

מאמרים אחרונים בבלוג על חיים עם כאב כרוני, קנביס ונשימה

ביקורות אחרונות על זני קנביס רפואי

STABLE K.K

שם הזן – STABLE K.Kמגדל + אריזה – בטר + פנקסיהקטגוריה – T15  C3על השקית – T16  C0.1מספר אצווה – 19020FL04נמכר כ – אינדיקה צריכה

להמשך »

גורילה גלו gorilla glue

שם הזן – גורילה גלו gorilla glueקטגוריה – T20 C4נמכר כ – אינדיקה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – לימונית עדינהריח – חמצמצה/עדינהנראות – פרחים –

להמשך »

מטיס METIS

שם הזן – מטיס METISקטגוריה – T20 C4נמכר כ – סאטיבה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – פירותיריח – פירותי חזקנראות – פרחים יפים – גדוליםדחיסות

להמשך »
דילוג לתוכן