קנביס – לא (רק) מה שחשבתם

כשאתם חושבים על קנביס, אתם בטח חושבים על בית קפה מודרני או על ג'וינט גדול.
בעבר, לפני מאות שנים, כשהיו חושבים על קנביס היו ישר מחברים את הקנביס לשמאנים קדומים המקיימים טקסים רפואיים עתיקים.

היום, אקח אתכם למסע אל עולם מלא בטקסים נשכחים ופרקטיקות מיסטיות.
אנו עומדים להיכנס לעולם הקנביס והשמאניזם.

מה הוא השמאניזם?
שמאניזם (Shamanism) הוא מכלול של שיטות אקסטטיות ותרפויטיות המבקשות להשיג קשר עם היקום המקביל והבלתי נראה של הרוחות, על מנת להשיג את תמיכתן בניהול עניינם של בני האדם. שמאניזם, על סוגיו השונים, היה נפוץ בכל היבשות וברוב התרבויות.

ומי אלו השאמאנים?
למילה "שאמאן" שורשים עמוקים ועתיקים. יש המתחקים אחר מקורם בשפות סיביריות ישנות. בטונגוסקה, למשל, השמאן פירושו "הוא או היא שיודע.ת". אחרים מחברים את המילה לסנסקריט, בה פירוש "אסמאנה" אדם קדוש נודד. המילה הערבית "שייטאן" או "שטן" יכולה להיות גם מקור. מיסיונרים אולי אימצו זאת, בין השאר כדי למסגר שאמאנים בהקשר שלילי. בשפה העברית התרגום הטוב ביותר למילה שמאן הוא בעל שם. הכינוי הידוע של רבי ישראל בן אליעזר מקורו בכך שהוא היה בעל שם שבמקצועו אכן היה שמאן ולכן נקרא בעל שם, ומכיוון שהיה נעלה במיומנותו דבק בו הכינוי 'בעל שם טוב', ולא מעטים טועים וחושבים שזהו היה שמו, אבל לא, זה היה מקצועו. השמאן הוא סייר, הוא יוצא למסעות בתודעה לעולמות וממדים אחרים של הבריאה, מיומנותו ואומנותו היא לפגוש באופן בלתי אמצעי את ההוויה שיש בכל אחד מהעולמות, ובסיוריו הוא יוצא למסע חקירה תוך כדי יצירת קשר עם מכלול הישויות, המלאכים, הנשמות ושאר הברואים הקיימים בעולמות אלו. כוונתו ביציאה למסעותיו היא להביא אור למען תועלת הכלל ובפרט רפואה, יצירה, מסרים, והכוונה. במסגרת תפקידו השמאן גם אחראי על ליווי הנשמות לעולם המתים ברגע המוות, ליווי נשמות אל העולם הזה ברגע הלידה, עריכת טקסים, וכמורה וחונך רוחני.

לא משנה מה השורשים המדויקים, הרעיון הוצג לאירופה במאה ה -17 על ידי החוקר ההולנדי ניקולאה ויטסן, שבילה בין שבטי סיביר. הפרט המעניין הוא שויטסן היה ראש עיריית אמסטרדם 13!!! פעמים.

שאמאנים השתמשו בקנביס באסיה וב"עולם הישן "במשך מאות רבות. לאחרונה, שאמאנים משבטים מקומיים בצפון אמריקה השתמשו בקנביס בטקסים שלהם. זה קרה מסיבות רבות, כולל אלה:

  1. לאפשר לעצמם להיכנס למצב של טראנס וחיבור גבוה עם המדריכים הרוחניים שלהם ובכך לרפא אחרים.
  2. לאפשר למטופלים שיתוף חוויות עמוקות עם אחרים, מה שהפך את הקנביס לכלי מתאים מאוד לכל מיני טקסים. הוא היה אטרקטיבי במיוחד לשימוש בטקסים שנועדו ליצור או להחזיר קשרים בין אנשים, או שנועד למשא ומתן לשלום.
  3. הקלה על פחד ודיכאון. טיפולים אלה דומים באופן לא מפתיע לאופן בו אנו מטפלים כיום בהפרעות חרדה כגון PTSD (הפרעת דחק פוסט-טראומטית). מרפאים קדומים (שאמאנים) מצאו כי קנביס יעיל לטיפול כמעט בכל סוג של בעיה פסיכיאטרית, כמו גם בהקשרים רפואיים אחרים הוא שימש גם כמעין 'תרופת פלא' להרבה מחלות שונות.
  4. שימוש פולחן כצמח קבורה, כדי לגרום לנפטרים לנוח בשלום. אנשים השתמשו בקנביס בטקסי הלוויה, וכיסו את כל הגוף בעלי קנביס וענפים כמו מעטה אשר הגן על המתים ואולי העניק להם כוח כלשהו בעולם הבא. קנביס התגלה גם בצנצנות קטנות לצד אנשים שזוהו כשאמאנים. אולי זה עזר להם להמשיך בעבודתם בהמשך.

    גם כיום השמאנים מסתכלים למעלה לשמיים או פנימה אל הווייתם הרוחנית. הם עדיין מחפשים תשובות מטאפיזיות לשאלות עולמיות. הם עדיין צריכים להיכנס למצב של טראנס כדי לעשות את המסעות הרוחניים האלה. במובן מסוים, קנביס ושמאנים קשורים זה לזה בימינו כמו לפני אלפי שנים.

    אז בין אם אתם משתמשים בקנביס לפנאי או לצרכים רפואיים, אתם בחברה טובה. זה פשוט שם עישון ג'וינט בפרספקטיבה חדשה.
    מסורות עתיקות, טקסים, מיסטיקה ושמאנים סללו את הדרך.
    אז פעם הבאה שאתם מדליקים ג'וינט או מורידים ראש תזכרו שאתם נכנסים למסע הרוחני הבא שלכם.

    האם באמת שמאניזם עדיין רלוונטי גם היום ?
    בימינו השמאניזם המסורתי נמצא בירידה ברוב העולם. הרפואה המודרנית היא אחת הסיבות העיקריות לכך. ובכל זאת, האמונה בכוחות רוחניים ובאנרגיית חיים חזקה מדי ומתמדת מכדי להיעלם ככה ובשנים האחרונות יש יותר ויותר גילויים של שאמאנים ושמאניות ברחבי העולם.
    גם כיום השמאנים עדיין רלוונטיים כמרפאים רוחניים.
    השמאן המודרני אינו בהכרח משתמש בסלעי קסם חמים או בתמציות קליפות ערבה לטיפול בחולים, הוא או היא יותר מתווכים בין בני האדם לכדור הארץ, המחפשים איזון דרך עולם הרוח. הקשר ההדוק בין שאמאנים לטבע עדיין נותר, כולל שימוש ברצועות עור, צדפים, נוצות, תופי ידיים וכן, קנביס.
    מעניין לדעת אם לשינויים העצומים בצריכת הקנביס המודרנית יש השפעה על המסורת הישנה הזו, הרי כמו שכבר הבנתם מהכתוב – בעבר השימוש בקנביס היה שימוש רפואי ורוחני והיום התפיסה בעולם המערבי של קנביס תפיסה וצריכה בזבזנית והרסנית, דומה לשימוש שלנו בבשר, מוצרים תעשייתיים וכו' – תרבות השפע.

    אז בין אם אתם משתמשים בקנביס לפנאי או לצרכים רפואיים, אני מזמינה אותם להסתכל על הקנביס בפרספקטיבה חדשה.

    סיפור קצר לסוף 😊
    מכירים את הניסוי של 2 כוסות האורז?
    2 כוסות אורז, על האחת כתוב אהבה על השניה כתוב שנאה, במשך שבוע ימים על האורז שנמצא בכוס של האהבה הרעיפו מחמאות ומילים יפות ואוהבות ועל הכוס השניה, ניחשתם נכון, קיללו וגידפו אותה במשך כל השבוע.
    לאחר שבוע בדקו את שתי הכוסות ומצאו שהאורז שנמצא בכוס האהבה היה מעולה, כמו ביום שהכניסו אותו לכוס, והאורז שבכוס השנאה היה מלא בעובש.

    מה זה אומר ולמה אני מספרת לכם את זה?
    למילים שלנו יש כוח, כוח אדיר, לכוונה שלנו יש כוח אדיר עוד יותר, עכשיו תחברו את הכוח והכוונה ביחד ותקבלו תותח של אנרגיה שיוצאת מאיתנו לאובייקט שנמצא מולנו.
    ואני מספרת לכם את הסיפור הקצר שלי בכדי לעודד אתכם ולהזמין אתכם לדבר אל הקנביס שלכם, להגיע לטיפול עם כוונה ברורה מה אנחנו רוצים לקבל מהקנביס.
    הקנביס הוא צמח בעל אנרגיה מאוד גבוהה, נבקש ממנו שיכנס אלינו לרפואה, לרוגע, לניקוי, לשיכוך כאב וכל מה שאתם רוצים לקבל מהקנביס בטיפול שלכם איתו, תבקשו ממנו.

    למילים שלנו יש כוח – אנחנו אנרגיה, המילים שלנו אנרגיה.

    טיפ נוסף – למתרגלי מדיטציה שבנינו (ממליצה לכולם לתרגל, גם אם זה חצי דקה ביום.. לאט לאט מעלים בזמנים.. לאט לאט מוציאים את השקט בתוכנו ואת ההנאה במדיטציות, כשזה הזמן הנכון לנו מבטיחה 😊 ) לפני כל מדיטציה, תשאפו 2-4 שאיפות (כל אחד.ת לפי הסיבולת והצורך שלו.ה) וכנסו למדיטציה תחת השפעת הקנביס.

    זכרו – לקנביס יש אנרגיה גבוהה, הקנביס מאפשר לנו להגיע לרבדים עמוקים בנשמתנו.
    ופעם הבאה שאתם מדליקים ג'וינט או מורידים ראש תזכרו שאתם נכנסים למסע הרוחני הבא שלכם.


אור ואהבה
שלכם
נטע
קנביס – מודעות – נשימה

לשתף בפייסבוק
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

פודקאסטים אחרונים על חיים עם כאב כרוני, קנביס, ונשימה

מיסוויד מארחות את נטע קובלסקי

פרויקט משותף של מיסוויד ושלי – קנביס ונשים. בשיחות מלב אל לב, עם נשים בשלל גילאים, אנחנו נכנסות לעומק עולמן ומדברות על התהליך האישי שלהן

להמשך »

מאמרים אחרונים בבלוג על חיים עם כאב כרוני, קנביס ונשימה

ביקורות אחרונות על זני קנביס רפואי

STABLE K.K

שם הזן – STABLE K.Kמגדל + אריזה – בטר + פנקסיהקטגוריה – T15  C3על השקית – T16  C0.1מספר אצווה – 19020FL04נמכר כ – אינדיקה צריכה

להמשך »

גורילה גלו gorilla glue

שם הזן – גורילה גלו gorilla glueקטגוריה – T20 C4נמכר כ – אינדיקה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – לימונית עדינהריח – חמצמצה/עדינהנראות – פרחים –

להמשך »

מטיס METIS

שם הזן – מטיס METISקטגוריה – T20 C4נמכר כ – סאטיבה צריכה – ג'וינט נקי!טעם – פירותיריח – פירותי חזקנראות – פרחים יפים – גדוליםדחיסות

להמשך »
דילוג לתוכן